onsdag 18 januari 2012

Gojan

Go = Gojan

Jag sitter här hemma på kvällen och är bara så lycklig. Gojan är allt jag kunde hoppas på och lite till i samma hund, hon är social utan att vara klängig, har ett superbra bett, fin kamplust, orädd men ändå har hon vett, fint hundspråk, lättlärd, vill vara nära men är inte rädd för att vandra iväg lite. Bygger inte på sig obehag men lär sig av det, det gör ont att springa på katten, man springer då inte på katten igen men man behöver inte vara rädd för den, man behöver bara hitta ett bättre sätt att leka på!

Hon har lixom hela paketet.



SÅ här sitter jag då, och har turen att få leva med 2 st helt underbara aussies (Tex bor ju teckniskt sätt hos mamma), de är olika men har ändå samma "grundpelare" som jag uppskattar i en hund.


Jag hoppas att Gojan kommer behålla sin underbara mentalitet resten av sitt liv.

1 kommentar: