torsdag 12 januari 2012

Återupplivar bloggen

Tänkte börja med att presentera oss.


Jag: Tjej på 21 år som gillar djur, träna hund och disskutera. Hatar att städa, gå promenader eller annat liknande som tvätta eller diska.
Har gått kock utbildning och håller nu på att utbildar mig innom verkstad och industri.

Sambon: 28 årig kille som fortfarande diggar tecknat och inte kan laga mat mer avancerat än korvstroganoff.

Tass: En katt på 4,5 år, han är lite efter i huvudet men vi älskar honom i alla fall. Har lite problem med att hålla vikten eftersom hans favoritsyssla i livet är just att sova och äta.

Bebis: En katt på 4,5 år som vi tog hand om efter att han fått svansen bruten, var undernärd och kryllade av mask. Höll på att stryka med av avmaskningen. Han började livet med oss genom att skicka mig till akuten med blod rinnandes över händerna. Men nu är han världens goaste.

Diva: En katt på ca 3 år inköpt av en x bekant, kostade oss ca 2000kr i vet kostnader då hon va full i skabb när vi fick henne. Har svårt att lita på folk, men när hon gör det då har man hennes kärlek.

Nässla: En 6 mån kattunge som hittades ute när hon var ca 9 veckor gammal. Tog hem henne och sen fick hon helt enkelt vara kvar hos oss.

Tex: En australian shepherd hane på snart 5 år, tävlad av mig i agility och lydnad. Bor hos min mamma som tävlat honom i bruks och nu lydnad.

Touch: En australian shepherd hane på 2 år som tävlas av mig i lydnad och bruks. Han måtto här i livet är "livet leker".

Go: En australian shepherd tik på 8 veckor som vi hämtar hem om ett par dagar.

Imse vimse äckel: En tarantella som vart inköpt som hane med en beräknad livslängd på 3 år, insåg efter lite letande att det va en hona med beräknad livslängd på 15 år. Så kan det gå.



Ja det va väl min familj då!
Hoppas jag kommer kunna bibehålla bloggandet lite bättre denna gång :-)

1 kommentar:

  1. KUL! Kan du inte berätta mer om hur du tränar drag med dina hundar, om du tävlar och vilka ambitioner du har?

    SvaraRadera